לוגו מרק
הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו!

ארוחות ערב כידוע הן ארוחות חשובות ומעצימות. פעמים רבות אתם חושבים על מתכונים לארוחת ערב שתוכלו להכין לשאר בני הבית. כיוון שבארוחות הערב רוב בני הבית נמצאים ומקובל לאכול אותן יחד סביב השולחן, חשוב שארוחת הערב תהיה טעימה ומהנה ותאפשר לכולם לחלוק חוויות מהיום שעבר. בימי החורף הקרים כשכל המשפחה מתכנסת בסלון או במטבח, הכי מומלץ להגיש לכולם מרק חם וטעים שמחמם את הגוף ולא מעמיס על הבטן שלנו לפני השינה. מרקים מכילים בתוכם מוצרי מזון בריאותיים אשר מסייעים ומחזקים את מערכת החיסון. כמו כן, תמיד כיף להפתיע במרק שכולם אוהבים ושכיף לאכול אותו בליווי כמה פרוסות בגט טריות. במאמר לפניכם נציין את היתרונות הרבים שטמונים במרק לארוחת ערב חורפית מושלמת.

כל היתרונות למה לאכול מרק?

מחמם את הגוף – בחורף נרצה לשמור על חום גוף באמצעות בגדים חמים וגם באמצעות תזונה מתאימה, מרק חם וטעים הוא מנה אידיאלית אשר תחמם ותרגיע את הגוף.

משביע – המרק ידוע כמאכל שתורם לתחושת השובע, בעיקר בשל הנוזלים שמגיעים במהירות לקיבה ומרחיבים את הדפנות שלה, הדבר יוצר בגוף את התחושה שאנחנו מלאים. במידה והמרק מכיל קטניות וסיבים תזונתיים, אלה יגרמו אף לתחושת שובע גדולה ומזינה יותר.

תורם לצריכת נוזלים לגוף – בחורף יש פחות מודעות לצריכה של נוזלים, יחד עם זאת גם מיזוג האוויר שמחמם את החלל עלול לייבש אותנו בלי שנרגיש ואנחנו וילדנו עלולים לאבד נוזלים. שתייה של מרק תהווה הזדמנות מצוינת לצריכה של נוזלים בקרב כל המשפחה.

קל להכנה ויעיל – בקצב החיים המהיר בימינו, הזמן הינו שיקול מהותי בהכנה של כל ארוחה, לרבות כשמדובר בארוחה משפחתית שכולם נהנים ממנה יחד. מרקים הם לרוב מתכונים קלילים שניתן גם לשמר אותם מספר ימים בקירור.

מנה עשירה ברכיבים תזונתיים – רוב המרקים יכילו בתוכם מגוון של ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים שיתרמו רבות לבריאות שלנו. כמו כן ירקות וקטניות אלו אלמנטים שתוכלו למצוא כמעט בכל מרק וגם הם שופעים ברכיבים תזונתיים השומרים על בריאותנו.

רעיונות למרק חורפי לכל המשפחה

כידוע, כמו בכל משפחה, יש כאלה שלא מסוגלים לאכול קישוא ויש שאינם נוגעים בעוף ובבשר וכהנה וכהנה. אי לכך ובהתאם לזאת, מרק יכול לפטור אותכם מכל הגחמות הללו ולהשאיר לכם את היכולת לקלוע לטעמו של כל אחד מבני המשפחה על ידי הכנת  המרק שכולם אוהבים תודות למגוון הרחב של האפשרויות הקיימות. כל שנותר לכם כעת הוא להחליט באיזה מרק תרצו לפנק את כולם, מרק ירקות, מרק עוף עם אטריות, מרק עדשים מהיר וצבעוני, מרק שעועית, מרק אפונה ומרק עגבניות, מרק פטריות מוקרם או מרק בצל מוקרם ועוד מגוון מרקים שיתאימו לכל אחד ואחת, גם לצמחוניים וגם לטבעוניים שיש בכל משפחה.